PRZEDSTAWICIEL ELITY SPOŁECZNEJ
Przedstawiciel elity społecznej, który spodziewa się, że jego miejscem przeznaczenia nie jest Szeol czy Hades, ale Elyzjum czy Walhalla, może znaleźć w tej pewności, wynikającej z jego arystokratycznego pochodzenia, dodatkową siłę do pogodzenia się z perspektywą osobowej nieśmiertelności po śmierci; a nawet ze spokojem i z radością oczekiwać jej, tak jak to występuje u buddysty — który w przeciwieństwie do pogańskiego wojownika barbarzyńskiego z otuchą myśli o swoim przejściu do stanu nirwany jako o zakończeniu swojej osobowości. Wierzący w nieśmiertelność osobową, któremu dane bejdzie żyć w niebie lub piekle, zgodnie z wyrokiem, który zapadnie po jego śmierci na podstawie postępowania za życia, powinien, jeśli hołduje tfflnu przekonaniu bona fide, być bardziej niespokojny niż inni; jego wiara w nieśmiertelność osobową powinna mieć największy wpływ na jego aktualne zachowanie.